LeanBlog - 5 perc Lean naponta

Legyél Te is Lean szakember! 5 perces blog bejegyzések a Lean szemléletről minden nap. Blogger: Kesztler Róbert.

Legújabb bejegyzések

Létrehozva ekkor:

Ha valaki egy tréningre érkezik, általában már előítélete van, mert sok rossz "1000 oldalas prezentáción" vett már részt. A következőket fogja gondolni, amikor hozzád érkezik:

  • Biztos megint egy unalmas előadást hallok!
  • Ennek se lesz értelme!
  • A munkámat ki fogja elvégezni?
  • Holnap túlóra ez miatt!
  • Az oktató valóban fogja tudni, hogy miről is beszél, vagy csak előadja?
  • Mi a fenének küldtek el engem ide, tavaly már voltam ezen!?
  • Miért épp én?

Igen, mínuszból indulunk! Még nem mondtál semmit, de már nem is nulláról kell felépítened a napot. Még nem mondtál semmit és a bizonytalanok is inkább a passzív irányba indulnak el. Így nagyon nehéz lesz velük dolgoznod.

Lepd meg őket! Lépj ki az "1000 oldal prezentáció' világából. Legyen hatásos, lényegre törő, felkészült, legyen érdekes, játékos, ÉRTÉKES!

meglepi

Neked már megvan a PowerPoint halála? A Gagyi PowerPoint-ot olvastad már? A te prezid is Sexy?

leandesign-polc

http://leandesign.hu/profi-lean-prezentacio-sablonok-letoltese-magyar-angol-nemet-nyelven

Olvasások száma: 321 0 hozzászólás

FRISS HÍR: Figyelembe véve az igényeket, további értékes szakmai anyagok kerülnek fel az épp megírásra kerülő DVD-kre a Lean Kezdő csomagban.

lean-design-dvd-minta-320

Több kollégával is beszéltünk és jelezték, hogy jó lenne még több, a Lean szemlélet átadását segítő és támogató eszköz a csomagban, így már a Lean tudáskártyákat és a visszakérdezéshez elengedhetetlen eszközt, a Lean terror kártyákat is betettük + a segédletek is bővültek.

lean-kezdo-csomag

Ezt így már tényleg nem szabad kihagyni. Mind a megismeréshez, mind a tudás átadáshoz, de még a gyakorlati bevezetéshez is igen értékes!

http://leandesign.hu/profi-lean-prezentacio-sablonok-letoltese-magyar-angol-nemet-nyelven

 

Olvasások száma: 322 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:

Tudtad? Az irodai folyamatok 90%-a nem értékteremtő művelet. 

Nem hiszed? Olvasd el a felsorolást és rájössz mennyi felesleges munkát végzel...

LeanDesign - Lean iroda infografika-02

 

Olvasások száma: 326 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:

0001

"Amit nem mérünk, nem is tudunk rajta változtatni"

Egy nagyon régi mondás, amiben benne van a lényeg. Mielőtt fejlesztünk, mérnünk kell azért, hogy lássuk a változást. Lehet ez méter, másodperc, liter, kilogramm, m3,... bármi. 

Ha látjuk, jó az irány, haladjunk rajta tovább. Ha nem, akkor álljunk meg és gondoljuk újra.

Legfontosabb mutatószámok:

  1. ROI - Return Of Investment - Beruházás megtérülés
  2. Termékminőség
  3. Idő megtakarítás
  4. Biztonság
  5. Vevői megelégedettség
  6. Dolgozói megelégedettség
Olvasások száma: 347 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:

★★★ Meg tudjuk előzni? 5 perc Lean★★★

Emberek vagyunk, mindenki hibázik. El tudjuk kerülni? Az embert kell hibáztatni, vagy a rendszert kell úgy kialakítani, hogy NE tudjuk hibázni?

hibazunk

A választ és az egyik legfontosabb tanulási pontot a Lean szemléletben már meg is fogalmaztad magadban. Ne az ember hibáztasd, a rendszert fejleszd!

Így most lesokkollak egy videóval is...

További Lean videók: 
http://leandesign.hu/profi-lean-prezentacio-sablonok-letoltese-magyar-angol-nemet-nyelven

Olvasások száma: 499 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:

:-) Sokkoló a cím, szándékos. 

kanban-2015

A Kanban egy olyan módszer, amit hajlamosak vagyunk elbonyolítani, majd feladni: "Nálunk ez úgyse fog működni, csak a Toyotánál".

Pedig, ha a hátterét megértjük, látni fogjuk, hogy bárhol, bármikor lehet alkalmazni, mivel a módszer háttere egy nagyon egyszerű üzenet. Segíthetek?.

Kanban jelentése - Jelzés

  • Jelzünk, hogy tele,
  • Jelzünk, hogy fogy,
  • Jelzünk, hogy mire van szükség
  • Jelzünk, hogy segítség kell
  • Jelzünk, hogy ... bármi.

Jelzünk, illetve olyan rendszert alakítunk ki, hogy magától jelezzen, adjon információt. 

A legegyszerűbb példa: szemét összegyűjtés.

Ha nincs szemetes, hova dobjuk ki? Bárhova ... 
Ha van szemetes tudjuk hova dobjuk, hol keressük és jelzi nekünk ha tele van - mert a mérete meghatározza.
Tehát van egy helyünk, méretünk, anyagunk, információnk, majd egy körjárattal ki is üríthetjük. 

Milyen gyakran? Jönnek a kulcskérdések. Olyan gyakran, ahogy telik (vagy épp fogy, ha alkatrészről van szó).

Kulcspont: legyen helye, megfelelő mérete, ideje az ellenőrzésre vagy feltöltésre/cserére, pontos megnevezés, majd ha már ott vagyunk hogy fel kell tölteni, akkor tudjuk, hogy honnan hozzuk, kitől kérjük/rendeljük, milyen mennyiségben.

Ennyire egyszerű! Mégis gyakran elbonyolítjuk mindenféle kártyákkal, felesleges rendszerekkel.

Kanban = Jelzés. 

Most már tudod! A Lean ennyire egyszerű is lehet :-)

Még több információ a Kanban-ról és annak alkalmazásáról:

http://leandesign.hu/profi-lean-prezentacio-sablonok-letoltese-magyar-angol-nemet-nyelven  

Olvasások száma: 302 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:

Már sok bejegyzésemben nekem is megjelent a "napi 2 mp fejlesztés" - ennyi ... Naponta egy kis fejlesztés, amivel 2 másodpercet nyersz.  Ha megoldod, holnap már kapsz 2 mp-et. Sok kicsi sokra megy.

Mint ebben a videóban is. Igaz csak a dokumentumoknak készített egy tartót, viszont előtte "Hova rakjam? Bárhova" ... ez idő míg megtalálom legközelebb... most már "Hol találom? A helyén!" Érzed a különbséget? 

Olvasások száma: 300 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:

Kérdés: Te mennyi idő alatt pucolnál meg két kiló krumplit?
Komoly a kérdésem, válaszolj is rá kérlek!

mekis-krumpli

Még ne nézd meg a videót! Olvasd TOVÁBB...
Minden eszköz adott, ha kell biztosítok hozzá egy krumpli pucoló kést is.

★ Mennyi? Megírnád kommentben? Neked ez általában mennyi időt venne igénybe? Nekem kb 10 perc. Na jó, fél óra és akkor tuti kész.  ★

... majd jön az igény: Ezt 1 azaz, egy perc alatt kellene elvégezni?

★★★ Ezt hogyan tudnád megoldani?★★★

Már biztos meg is néztem a videót ... igen, a vevői igény a legjobb mozgató rugó az innovációhoz. Mennyire egyszerű? Vagy mégse? Mennyi próbálkozás, teszt, kísérletnek az eredménye ez a Legjobb gyakorlat.

 

★★★ Ha tetszett, oszd meg ismerőseiddel is, és tedd fel ugyanezt a kérdést! Okozz meglepetést .... ★★★

Ui: a mekis sült krumpli gyárban is így pucolják a krumplit, csak kicsit nagyobb méretekben és mennyiségben. :-)

 

Olvasások száma: 547 0 hozzászólás

Eddigi legértékesebb válogatásunk! 

Tudva, hogy ez a négy módszer a legnépszerűbb és leghatékonyabb a veszteségek megszüntetésére, az első lépésekhez, ezért beletettünk mindent, amire szükséged lehet!

http://leandesign.hu/profi-lean-prezentacio-sablonok-letoltese-magyar-angol-nemet-nyelven

7 FŐ VESZTESÉG, KAIZEN  + 5S + SMED + EGYSÉGESÍTETT MUNKA 

lean-design-dvd-minta-320

leandesign-ikon-16leandesign-ikon-07leandesign-ikon-10leandesign-ikon-18leandesign-ikon-12leandesign-ikon-15leandesign-ikon-20

TÉMAKÖRÖNKÉNT ....

  • Háttér és történelem
  • A módszer bemutatása
  • Gyakorlati alkalmazása lépésről lépésre
  • Tapasztalatok, ötletek a bevezetésre
  • Képtár
  • Videótár
  • Esettanulmányok
  • Formanyomtatványok
  • Excel segédletek

Minden dokumentum szabadon módosítható Word, Excel, Powerpoint formátumban, az összefoglalók nyomtatható PDF-ben. A képek kategorizálva, videók moderátori jegyzetekkel ellátva.

http://leandesign.hu/profi-lean-prezentacio-sablonok-letoltese-magyar-angol-nemet-nyelven

* illusztráció egy teljes 3 DVD-s Lean tudástárra

Olvasások száma: 353 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:

Talán te is olyan pozícióban vagy most, hogy sok problémát látsz, keresel megoldásokat, de a bevezetésben való döntés mégsem a te kezedben van, hanem a vezetőknél, a döntéshozóknál, a "stakeholders"-nél. 

donteshozok

Nem elég kérni, meg kell győzni, bizonyítani, alátámasztani, demonstrálni, lobbizni, érdekelté tenni.

Itt van 5 TUTI tipp, hogy ez sikeres legyen.

1. Tedd fel a kérdéseket és válaszold meg magadnak

Ha egy vezetőhöz mész kérni valamit, elkerülhetetlen a kérdés tőle. Miért? Mennyi? Mikorra térül meg? Miben segít? Kinek segít? Hogyan tudjuk számszerűsíteni? Mitől lesz könnyebb a munka? A vevő jobbat kap ezek után? ...

Készülj fel előtte, és válaszold meg. Legyél felkészült. Ismerd meg azt a döntéshozót, akihez mész és tudd meg mi az ami az "ő szívügye". Kezd ezzel. Ha a pénz, megtérülés, rögtön az elején emeld ki ezt. Ha a hatékonyság, legyen egy várt eredmény az első oldalon ... Keltsd fel a érdeklődést, és vezesd Te őt!

Ugye érted? :-)

2. Az elutasítás egy újabb lehetőség

Ha mégsem sikerült meggyőzni, gondold át, hogy valóban nincs értelme a javasolt megoldásodnak, vagy csak nem sikerült az érveket összegyűjteni. Ha az előbbi, akkor tovább kell keresni, ha az utóbbi, akkor nem szabad feladni, további adatot kell gyűjteni, elemezni, kimutatni, megmutatni és újra megpróbálkozni.

Ne feledd, ha több döntéshozó van és már egyet sikerült meggyőzni, használd fel őt is! Kérd segítségét!

3. A beszéd ellentéte a hallgatás

Gyakran nem csak beszélni kell, hanem meghallani azt is amit mondanak. Meghallani a vezetői irányt, stratégiát, elképzelést, majd a megoldásokat már így keresni. Sokkal egyszerűbb ilyen megoldásokat átvinni, mint olyat, amit eleve nem akart egy vezető.

4. A kevesebb néha több

Fontos, hogy legyen mindig döntéshozói választási lehetőség. A vezetők szeretnek dönteni. Ha nincs választás, akkor csak kettő van: Igen, vagy nem. Ha viszont felmutatsz 2-3 alternatívát, akkor már csökken a valószínűsége a nem választásának.

5. Van tökéletes?

Nincs. Olyan megoldás ami 100%-ban megoldja a problémát, olyan nincs. Ezért érdemes több javaslatot tenni, több megoldást súlyozva bevezetni, mert így egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy ne forduljon elő újra a probléma.

  1. Azonnal intézkedések
  2. Jelenlegi megoldások
  3. Megelőző intézkedés
Olvasások száma: 319 0 hozzászólás